جستجو

Apr 27, 2012

پاسداشت ۱۰ اردیبهشت٬ روزشاخاب پارس مقابل سفارت امارات وپس ازآن تجمع در مقابل مجلس٬

با احترام به همه ی عقاید و نظریات سیاسیون و اندیشمندان و باپوزش از صاحب نظران امور؛ ولی دیگر حرکات سمبلیک تکراری دردی را از مردم ایران دوا نمیکند.
جزیره(آبخوست٬برون آب) نخل دوبی 
چه بسا حرکت وتوطئه ای به تحریک نظام  در اینگونه تجمّعات آرام وشاید بخواست جمهوری اسلامی انجام گردد که شورشی را بدنبال داشته باشد و از طرفی همانند چندسال پیش انحراف فکری ایرانیان را از ساخت وپاخت رژیم با استعماروعَلَم کردن  مسئله ی شاخاب پارس باشد که  بازتاب داخلی آن سبب تداوم نظام اشغالگرکردید وپس ازآن ایجاد حرکتی سبزرا موجب گردید که باموازی سازیهای فریبکارانه٬ جنبش مردمی هم بی رمق شد وانعکاس خارجی آن٬ دامن زدن همه ی رسانه ها ٬خواسته وبرخی ناخواسته و بدون هزینه در همگامی با خواست نظام بود.
این روش هنوز هم ادامه دارد که نظام بدون صرف هزینه و به کمک همین رسانه ها همواره فشارمردمی رااز خود می راند و با اشتباه آدرس دادن رسانه ها به مردم؛ مردم را از دستیابی به آزادی ایران دور می کنند. امامردم خودشان می دانند که نوک فشار همواره باید به طرف دولت باشد.
بعنوان مثال نظر نگارنده این است که اگر مردمانی نمایندگانی را به مجلس فرستاده اند که حق وحقوق آنان رااز هر جهت در مجلس پاس دارند؛ چه دلیلی وجود دارد که از ۲۹۰ نماینده٬ ۲۲۵ نماینده برای تشکیل استانی بنام خلیج پارس    رآی موافق دهند و ۶۵ نماینده ی دیگر به مخالفت برخیزند؟
بنابراین مردم می بایستی در مقابل مجلس جمع شوند ودرباره ی این مهمّ٬ توضیح اساسی را از نمایندگانشان بخواهند؛ نه اینکه درمقابل سفارت امارات جمع گردند که آدرس دادنی کاملاٌ اشتباه است!  
تصوّر کنیم که در مورد این مسئله٬ ملّتهای عرب نه دولتهایشان در مورد ما چگونه داوری خواهند کرد! آیا آنان نزد خود٬ اینگونه نمی گویند که مردم ایران زیربارستمی که بایستی خواست خود را از دولت خود بخواهند و بالفرض مثال در مقابل مجلسشان و مکانهای مهم و حسّاس دولتی تجمّع کنند که داخل حکومتشان معلوم نیست چه خبر است! به جای آن بر درِ سفارتهای ما گرد می آیند که چه چیزی راثابت کنند؟ 
آنان مگر تاکنون به ترفندهای نظام فریبکارشان در این  موارد پی نبرده اند که باداشتن بهترین برنامه ریزان داخلی و یاخارجی درس خوانده٬ جامعه شناسان وروانشناسان مجرّب٬ تداوم کار نظامشان و بقای آنان همواره درایجادِ بحران بوده است! 
آیا ایرانیان شریف٬بزرگوار وزحمتکش نمیدانند که اینگونه مسائل را باماعربها با حُسن همجواری در خلال قرنها حل وفصل نموده اند که نیازی به نیروی سومی نباشد که در پسِ پرده معلوم نیست چه نقشه های شومی را برای مردم ایران ومردم کشورهای عربی به همکاری دولت ضعیف ایران تدارک دیده اند! 
بازار بحرین
به نظر می رسد که در خفا قرار دادی بین حکومت اشغالگر اسلامی و ابر قد رتها بر سر مسئله انرژی اتمی صورت پذیرفته است که در این هیاهو از هر طرفی که کشته شود و هرکدام از نیروهای متخاصم که زیانکار گردند؛ به نفع بقای نظام آشوبگر خواهد بود. 
 این درست است که اگر در مسئله ی انرژی هسته ای صلح آمیز در آتیه توفیقی حاصل گردد٬بسیاری مشکلات کشور از نظر تولیدات مواد اولیه وثانویه برطرف خواهدشدو فازهای گوناگون صنعتی از جمله پتروشیمی گسترش خواهد یافت و به گونه ای دست غرب تاحدودی از چپاول منابع و ثروتهای سرزمینهای شرقی جهان بااین مورد  کوتاه خواهد شد؛ ولی به چه قیمتی!
به این مسئله هم واقفیم که گزینه های عقلانی تری برای حلّ اینگونه معضلات پیچیده  وجود دارد که از عهده ی این دولتمردان بی کفایت بر نمی آید وامتحان خودشان را در خلال دهه های اخیر پس داده اند و با بی لیاقتی و دروغ پردازی این موارد غامض را پیچیده تر نموده اند! 
جزیره(آبخوست٬بروناب) ابوموسی
ایجاد هیاهو٬ جنجال و برانگیزاندن احساسات و ارائه وبیان دلایلی به ظاهر قانع کننده؛ ولی شتابزده برای فریب مردم که جنس واژه های بکار برده ی اینگونه رسانه هاومجریان کاملاٌ جهت دارو مشخص وحرکتی زیگزادی است؛ دراین مقطع و در نهایت تلاش برای انسجام بین اقشار گوناگون  و ایجاد جنگی ناخواسته تنها راه نجات ایران نیست٬ بلکه ابتدا میتوان برای سرنگونی چنین نظامی سفّاک از طُرُقی دیگر از جمله نافرمانی مدنی٬ اعتصابات و تجمّعات اعتراضی سَلیمانه وخِرد گرایانه و فشار بر گرُده ی دولت ونظام رو به ضعف اقدام نمود ونا آگاهانه فریب شانتاژهای مزوّرانه ی دولتی وحکومتی را نخورد! 
همه ی ماباور داریم که کوچکترین انفجار حتّی یک ترقه بین دول متخاصم در ناحیه ی شاخاب پارس میتواند صدمات جبران ناپذیری را در این منطقه وحتّی در همه ی مرزهای ایران راموجب گردد که در نهایت به بقای نظام اشغالگرو فرارموقّت منفعت طلبان وسرمایه گذاران غربی از این نواحی خواهد گردید.
بزرگراههای جزایرقناری
چه راحت و بدون هزینه درطّی سالهای مداوم٬ نظام باتکیه برشناخت احساسات اکثریّت قریب به اتّفاق ایرانیان گرامی وبا اتّکا براکثریّتی خاموش٬ مقاصد غارتگرانه ی خویش را به پیش برده است وگوشه ای از درآمد سرشارملی را صرف جزیره های دور افتاده ی ایران و حتّی شهرهای دور ازمرکز هم ننموده است که البته در مثل مناقشه ای نیست که قدرتهایی از آنسوی دنیا بیایندو بلانسبت چهارپایی را بدون پالان ببینندو به این فکر بیفتند که با ساخت و پاخت با جیره خوارانشان٬ پالانی برآنها و برآن چهارپا گذاشته و از آنان و آن حیوان سواری بگیرند!
مکانهاو جرایری را که می شد از دهها سال پیش منبع درآمد ساخت و حتّی برخی از این جزایر را به بهتر از جزایر قناری و هاوایی ونخل امارات وغیره تبدیل کرد!
 چشم اندازی از هاوایی
زیاد جای شگفتی نیست که بخشی ازدولتمردانی اینچنینی برای رهایی از تنگناهای سیاسی در سطح جهان٬ با بی کفایتی٬ جهت منافع خود  دست به هرنیرنگی زده حتّی از سرزمین خود  برای بقای خویش مانند نا مو سشان بگذرندو آن را به حراج بگذارند! 
درپایان به نوبه ی خود از آخرین بیانیّه ی شاهزاده رضاپهلوی در مورد جزایر سه گانه وجزء لاینفک مام میهن عزیزمان٬ایران٬ابراز قدردانی مینمایم که به صورتی سربسته بیان شده است.
 نگارنده بر این باوراست که برخی ازرسانه های شنیداری٬دیداری و نوشتاری تجارت پیشه  نه فعّال و مبارز سیاسی را همانند دُملهای چرکین٬ بیرحمانه دراین برهه از بحران باید به صورتی شفّاف آنان را ترکانید تا به بهبودی از هر نمونه دست یازیم. تلاش کنیم که کلاهدوزان نمدی سیاسی و کسانی را که ظاهر کلامشان فریبنده وپرازاحساس؛ ولی جنس واژه های کاربردی آنان بویی از دیکتاتوری دارد  رابادلایلی شفّاف رسوانماییم وبه پشتیبانی مردم٬ اینگونه رسانه ها و افرادی از این دست راازصحنه ی سیاست به کناری رانده واینگونه قماش به همان گسترش کارفرهنگی خود به شکلی درست وسازنده با مدیریت علمی ورسالت رسانه ای رضایت دهند؛ زیرا که رسانه هم علمیست از زیرمجموعه ی علوم ارتباطات که کمتررسانه ی دیداری٬شنیداری و نوشتاری ایرانی تابع این نمونه دانش رو به گسترش می باشد. 
 بدین وسیله تونل گذار به دموکراسی و دستیابی به آزادی برای فردای ایران رامیتوان سریعتر هموارسازیم؛ وگرنه باداشتن این موانع بازدارنده ی چندین دهه ی اخیرو نبود شجاعت و شفافیّت و مدیریّت درست در بیان نظریات٬ همواره دوره ی تسلسل را خواهیم پیمود.
پرقدرت ترین نیرو مردمند.   
تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل! 
پاینده ایران   
۲۵۷۱/۲/۹

بیانیه رضا پهلوی در مورد جزایر سه گانه «تُنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی» 







2 comments:

  1. با درود بیکران به همه ی یاران دلسوز ایران و اندیشمندان و سیاسیون صاحب نام و خوانندگان گرامی٬ بادرود به همه یاران٬ قصد ناراحت کردن هیچ کس را نداشته ام و نظرم را بیان داشته ام. گرامیان٬ هدفم از درج این مقوله دقّت به ابعاد این موضوع بوده که خواهشمندم رسانه ها آدرس اشتباه به مردم ایران ندهند و حرکت مردمی باید فشاری به دولت بی کفایتمان باشد که جرآت چنین صجبتهایی را به امارات ندهد و نقطه ضعفهای فی مابین دولتین براساس کوچکترین بهدبد ایران واثبات اقتدارش به امارات حل خواهدشدو قصدم مذاکره ی طرفین نیست
    . هیچکدام از طرفین تا حدودی راضی به جنگ بیستند که عواقب خطرناکی برای طرفین و همه ی کشورهای زینفع خواهد داشت. درمورد دریای مازندران هم به نسبت ساحل داشتن بناید اجساسی برخورد نمود و قراردادی بوده که طرف مقابلش از طرفی وجود ندارد و از طرف دیگر باید تحقیق کنیم که در ابتدا براساس چه قراردادی در پس پرده پنجاه در صد از دریای مازندران را اتّحاد شوروی در رژیم قبل به ایران پیشکش کرده است. مسائل را کمی دقیقتر مورد بررسی قرار دهیم٬ نه براساس تهییج احساسات و بدور از خرد ورزی! پاینده ایران!

    ReplyDelete
  2. تهدید#جنگ
    http://www.youtube.com/watch?v=-RS1_HSxBEo

    ReplyDelete