جستجو

May 22, 2012

جمشیدچالنگی وجدال وی با رگه ای ازلابیست هاوتحلیل اوضاع مصر بهمراه فیلم

درسیاست کشورداری واژۀ لابیست ولابیکری که به انگلیسی: Lobbying میشود٬ شغل و حرفه ای ویژه است که تلاش آن برای گسترش نفوذ یک دیدگاه ونقطه نظرمشخّص در دستگاه حکومتی یک کشور یا درافکار عمومی است

در برخی از کشورها دفترهای ویژه‌ای میباشدکه در ازای دریافت پول به تلاش برای پیشبرد حمایت از یک دیدگاه خاص به‌وسیله نفوذ در دولت و افکار عمومی می‌پردازند.
لابی‌گرها با کمک و بکارگیری روش‌های حقوقی و مدیریت مفید روابط اجتماعی، کوشش در رسیدن به اهداف خود را دارند.
درمجموع لابیست به کس یاکسانی گفته می شود که در پارلمان یا مجلس و حتی در دولت دارای نفوذ زیادی باشند و از قدرت و اقتدار ویژه ای برخوردار ند و بیشتر شامل نظامیان - سرمایه داران - روحانیون و اشراف و نخبگان می شوند و شناسایی همه این افراد ذی نفوذ در هر گونه نظام سیاسی کاری سخت٬ پرهزینه و گاهی ناممکن است .
در کشور آمریکا لابیستها عمدتاً دارای دو گروه اقتصادی و اجتماعی هستند .
البته فعالیت بسیاری از گروه‌های ذی نفوذ تنها به یک موضوع خاص محدود نمی‌شود و ابعاد مختلفی رادر بر می‌گیرد. به عنوان مثال ، یک گروه علاوه بر مسائل اقتصادی موضوعات محیط زیستی ویافرهنگی را نیز پیگیری می‌کند و یا اینکه هم‌زمان خواهان برابری اقتصادی نیز هست. گروه‌های ذی نفوذ اقتصادی خود به چند دسته کوچک‌تر تقسیم می‌شوند، اما همگی آنان منافع خاص اقتصادی نظیر افزایش حقوق، بهبود شرایط کار، ارتقاء سطح اشتغال و توسعه خدمات اقتصادی را دنبال می‌کنند. دراین بخش ، حتی کارخانجات، شرکت‌ها وموسسات اقتصادی نیز به مثابه گروه‌های فشار عمل می‌نمایند و با پرداخت پول‌های کلان به سیاست‌مداران و یا رسانه‌های گروهی، منافع اقتصادی خود را دنبال می‌کنند. 
هدفم از بیان مطالب فوق این است که اگر درشرایط بحرانی کنونی ایران همراه با نشستها٬ کنفرانسها و همایش های بی نتیجه که ادامه کار اینگونه مواردِ بدون سیستم به وجود یک نفر ویا افرادی وابسته میگردد
 و بالاخره رو به نابودی خواهند رفت که در مقاله ای دیگر به شرح مختصری از این نمونه ها خواهم پرداخت ؛ بهترآنست که حدّاقّل با کمکهای مردمی مبارزان راستین میهنمان را یاری رسانیم. 


دراین رهگذر باعلم به اینکه میدانیم که پرقدرت ترین نیرو مردمند٬ کنشگران سیاسی خودرا به هر طریقی که شده یاری رسانیم. بعنوان نمونه بخاطر داریم که آقای حسن داعی با هزینه کردن وتلاش شبانه روزی ایشان وبا مقداری همیاری مردم توانستد گروه نایاک را به پای میز محاگمه کشانده وآنان را با مدارک مستدلّی محکوم و رسوای عام و خاصّ نمایند. حال به گذستۀ خوب وبد مبارزاتی اینگونه افراد هم کاری نداشته اجازه داوری را هم درجال حاضر نداریم ؛ مهم عملکرد کنونی آنان است. 


از جمله این افراد آقای جمشیدچالنگی میباشند که باتوجّه به مواردی که در فیلم زیر بیان میدارند٬ دراین مقطع نیاز مبرم به همیاری ما مردم پاک نهاد ایرانی دارند. لذا خواهشمندم آدرس و شماره حساب ایشان را یادداشت نموده وبه هر طریقی که شده به یاریشان بشتابیم: 





Fedral Credit Union



1630King Street 

Alexandria, VA22314 

Jamshid Chaharlangi 

Acc:171702 

 Routing (swift) : 2560-7534-2 

با سپاس از همیاری گرامیان بیننده
بهکام بختیاری 
۲۵۷۰/۳/۲ 
پاینده ایران



























No comments:

Post a Comment